היום אני רוצה לתת לכם טיפ קטן שישפר לכם את איכות השינה.
שאני אומר טיפ קטן לאיכות השינה אני אומר בעצם טיפ עצום לשיפור כל החיים מכיוון שאיכות השינה שלכם מכתיבה באופן חד משמעי ועוצמתי ביותר את איכות החיים שלכם, את מצב הרוח שלכם, את הריכוז שלכם, ואפילו את היכולת שלכם לרדת במשקל או להשמין !
הייתי אפילו אומר, אל תטרחו אפילו לנסות לרדת במשקל, אם לא סידרתם קודם את עניין השינה !
מסתבר שסיגנל מפתח ביכולת שלכם להירדם ביעילות וגם להישאר במצב של שינה עמוקה ואיכותית, זה שהטמפ׳ הפנימית של הגוף שלכם יורדת בערך במעלה אחת, כלומר קירור קל של הגוף משכיב אותכם לישון, ודואג שתישארו ישנים טוב.
לפני שאתם מתעוררים הגוף שלכם מעלה חזרה את הטמפ׳, וזה סיגנל חשוב לסיום השינה.
זאת בדיוק הסיבה שאנשים ישנים יותר טוב בחדר קר מדי, מאשר בחדר חם מדי.
כלומר, בקרת הטמפ׳ בגוף שלנו היא חלק חשוב מאוד ביכולת שלנו להירדם, לישון ולהתעורר !
ועכשיו לטיפ המעשי הקטן, אך הגדול מאוד
כאשר אתם אוכלים, הגוף שלכם משקיע אנרגיה כדי לעכל, לספוג ולעבד את המזון, וכל הפעילות המטבולית הזאת מייצרת חום, שגורם לעלייה זמנית בטמפרטורה הפנימית של הגוף. העליה בטמפ מתחילה כשעה לאחר הארוחה ומגיעה לשיא כשעתיים לאחריה.
באופן די צפוי, ארוחה עם כמות גבוהה של חלבון, נאמר שווארמה, מחממת במיוחד את הגוף, ולכן הטיפ המעשי חהכל כך חשוב של היום:
לא לאכול לפני השינה !!
אם ממש חשוב לכם לשפר את איכות השינה, תעשו בבקשה ניסוי בשבוע הקרוב ואל תאכלו שעתיים לפני השינה, או אפילו שלוש, אם בא לכם להשקיע, ותראו מה זה עושה לכם.
אם בא לכם להשקיע בקטע קצת יותר מדעי, תעשו את הניסוי הזה עם Apple watch, או שעון גלקסי שיכולים לתת לכם נתונים על משך ואיכות השינה שלכם, ותראו בעצמכם את המספרים, למרות שתכלס, איך אתם קמים בבוקר, מצב האנרגיה ומצב הרוח שלכם, זאת האינדיקציה האולטימטיבית לאיכות השינה.
ועכשיו לטיפ נוסף: סאונה לפני השינה
מי שעוקב אחרי יודע שאני חובב גדול של סאונה, ושאחת הסיבות העיקריות לזה זה שסאונה בערב משפרת מאוד את איכות השינה !
רגע, אבל אמרתי לכם עכשיו שכדי לישון טוב צריך לקרר את הגוף, לא ?!
בהחלט אמרתי
כדי להבין את הכביכול-פרדוקס הזה, בואו נבין איך בכלל הגוף מקרר את עצמו לפני השינה:
ובכן, מה שהגוף שלנו עושה כדי לקרר את עצמו זה לפתוח את הרדיאטור, כלומר להרחיב את כלי הדם היחודיים שנמצאים בכפות הידיים ובכפות הרגליים, כך שיותר דם יזרום מתחת לעור ויוכל לפלוט את החום החוצה.
הרחבת כלי הדם מאפשרת פליטה יעילה יותר של חום מהגוף. זאת בדיוק הסיבה שאנחנו נהיים סמוקים ואדמדמים שחם לנו. הגוף מרחיב את כלי הדם מתחת לעור, כדי להיפטר במהירות מעודף החום. עכשיו אנחנו יכולים להבין את ״פרדוקס הסאונה״: כאשר אנחנו מתחממים בסאונה, הגוף מרחיב את כלי הדם שמתחת לעור, כך שכאשר אנחנו יוצאים מהסאונה מתרחשת ירידה מהירה של טמפ׳ הגוף שלנו. הירידה הזאת היא היא שגורמת לנו לתחושת הרכות והנמנמת הנעימה שלאחר הסאונה. כלומר הקירור הטבעי שמתרחש אחרי שיוצאים מהסאונה מפעיל לנו את סיגנל השינה !
נשים יקרות: הרי לכן גל חום אחד שמועיל !
אם כן הטיפ המעשי: סאונה בערך שעה לפני שאתם הולכים לישון ! אם אתם לא בקטע של סאונה, גם אמבטיה חמה ארוכה ומפנקת תעשה את העבודה.
אני יכול להגיד לכם שמעבר למחקרים, אני מרגיש את זה ממש ממש טוב על עצמי.
אגב, מי שרוצה לבנות סאונה בבית מוזמן ליצור איתי קשר דרך הצור קשר באתר ואעזור לכם לתת לעצמכם את המתנה המופלאה הזאת.
בקיצור, בבקשה תעשו על עצמכם את הניסוי: לא לאכול לפני השינה, ואם אתם רוצים לפנק עוד, אז סאונה.
קישורים:
להצטרפות לניוזלטר החינמי השבועי שלי, בו אני מעדכן אותכם למייל על החדשות המדעיות המועילות והמרתקות ביותר בעיני.
הקורס החדש ״לאכול את הראש״ על הקשר החשוב בין המזון שלנו, בריאות המוח, והמצב הנפשי !