איזה חמוד, לאכול אותו

איזה חמוד, לאכול אותו

בכל יום שעובר המשפט הדודתי המפורסם שרואים תינוק ״יו איזה חמוד, לאכול אותו !״ מקבל תוקף מדעי. נראה שילדים אכן יכולים להיות תוסף תזונה רב ערך…..כתבתי כבר כמה פעמים על זה שצואה של עכברים צעירים החזירה אחורה בזמן עכברים זקנים, ואני ממש לא אתפלא אם זה קורה גם באדם – אז קקי של ילדים זה ״תוסף״ עוצמתי ביותר.הנה הקישור לאותו מאמר מוטרף:https://www.facebook.com/drzivav/posts/133090972408632עכשיו מסתבר, ממאמר מדהים נוסף מכתב העת החשוב Nature aging, שגם דם של ילדים עשוי להיות תוסף רב ערך במסע אל עבר מעיין הנעורים הנכסף.הפוסט הזה מקבל טעם קצת קניבלי מדי, אבל תסלחו לי. זה לא אני, זה הם.במאמר פסיכי למדי שפורסם שלשום (20.12.21) חיברו החוקרים את כלי הדם של עכבר צעיר ועכבר זקן, כך שדם משותף זורם ביניהם, ומצאו שהדם הצעיר מכיל בתוכו בועיות זעירות בשםextracellular vesicles,המכילות חומרים שמסוגלים לגרום לריענון, רגנרציה ו״הצערה״ של תאי השריר של העכבר הזקן.ואיזה זקן לא ירצה שריר של צעיר חסון ?כמובן שהצעד הבא הוא לנסות לזקק את הבועיות האלה ולתת אותן כטיפול להצערת שרירים, או בכלל לחזרה בזמן הביולוגי.אז בקיצור, קקי של צעירים, דם של ילדים – Black magic בחסות המדע !אבל אם יוצאים מתוך הקונוטציה המוזרה הזאת, יתכן בהחלט שמונח לפנינו עוד כלי נטורופטי-עתידני עם פוטנציאל עצום לריפוי או מניעה של מחלות כרוניות.קישור למאמר:https://www.nature.com/articles/s43587-021-00143-2

Send icon
ניוזלטר חם ותאים עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.
הירשמו
סגירה